Tips Dan Teknik SEO Itu Anda Tidak Boleh Lupakan



Tips Dan Teknik SEO Itu Anda Tidak Boleh Lupakan

Untuk mendapatkan kedudukan terbaik dalam pelbagai enjin carian, seperti Google dan Yahoo, penting untuk melaksanakan strategi SEO yang berkesan. Mereka yang tidak mempraktikkan SEO sentiasa cenderung untuk melupakan beberapa petua yang sebenarnya telah diterbitkan secara meluas, tetapi menerapkan petua ini akan memberi manfaat kepada blog anda sepanjang masa:

Berikut adalah beberapa Tips SEO yang anda tidak boleh lupa:

Tag tajuk dan sub-header

Dengan menggunakan tag <h1> (header) dan <h2> (sub-header) secara berkesan, anda boleh melakukan lebih daripada sekadar memperbaiki tata letak tapak web anda. Untuk tag ini berguna untuk SEO, anda perlu menggunakannya dengan cara yang baik. Perkara penting yang perlu diingati ialah mengelakkan spamming laman web anda dengan membombardir tajuk dengan kata kunci (enjin carian membenci ini, sehingga benar-benar akan menghancurkan usaha SEO anda).

Keluarkan kod yang tidak perlu

SEO dilaksanakan ke laman web anda dengan matlamat menjadikannya kelihatan kepada enjin carian dan pelawat yang berpotensi. Gunakan validator XHTML untuk menentukan sama ada semua kod anda boleh dibaca atau tidak - pastikan untuk mengalih keluar kod yang tidak berguna untuk tujuan SEO anda.

Elakkan menggunakan imej sebagai pautan

Apabila enjin carian mengindeks laman web anda, mereka benar-benar mempelajari setiap aspek. Anda harus mengelakkan menggunakan imej sebagai pautan. Semua enjin carian mempunyai kesukaran membaca imej, mereka lebih mampu membaca teks, jadi pautan menggunakan imej menjadi kurang berguna untuk strategi SEO anda.

Gunakan kata kunci dalam URL anda

Salah satu langkah pertama untuk melaksanakan strategi SEO yang berkesan untuk laman web anda adalah untuk mengoptimumkan nama domain dan kandungan tapak anda untuk kata kunci yang berkaitan. Anda juga harus melakukan ini untuk semua URL di laman web anda.

Arikel Disarankan : 

- Topskor Sudah Diperoleh Sanchez Saat Massa Di Chil...
Seorang Cambiasso Yang Pernah Gagal di Real Madrid...
- Kabar Untuk Merekrut Ozonzi Masih Belum Di Berikan...
Berikut Adalah Orang-Orang Yang Ikut Ke Bali Bersa...
Barack Obama Akan Mengunjungi Lima Tempat Wisata.
- Liburang Pertama Obama Adalah Ke Bali
Siap Promosikan Pariwisata Oleh Kemenper Di Times 
Langsung Akses Komunikasi Dengan Presiden Jokawi O...
- Cristiano Ronaldo Masih Memberikan Permainan Terba...
- Cara Merawat Dan Memutihkan Underarms / Ketiak, Di..
-Tips Lengkap Gaya Hidup Sehat Ala Rasulullah


Minimum pautan di tengah

Terdapat satu jenis pautan yang mendapat sedikit perhatian dari enjin carian, jadi ia tidak berguna untuk SEO. Pautan ini dikenali sebagai footer link, walaupun berguna dari sudut pandang pandangan, tetapi untuk tujuan SEO manfaat sedikit, jadi cuba untuk meminimalkan tautan di footer.

Anda harus selalu ingat petua di atas, supaya anda dapat berjaya dalam meningkatkan kedudukan blog anda di enjin pencarian.

Saya Cadangkan Anda Baca Juga
Asas SEO

Tips Memilih Domain Friendly Seo
Kami adalah
Trik Menggunakan Firefox
Bagaimana untuk Memulihkan
Mengoptimumkan Tag Judul Meta
Cara Mengurangkan Saiz Imej | Pemampat Imej
Learn Seo For Beginners
Memasang Teg Meta Pada Blogger
Belajar seo untuk pemula (pengenalan

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Tips-tips dasar belajar seo

Kata Kunci Seo Yang Tepat

Pemula Membangun SEO